Vállalatirányítás másképp – Dinamikus üzleti megoldások

Adecco IT Academy előadás 2012. október 17.

2012. október 17-én az Adecco központjában ERP szakemberek körében, szakmai előadással ünnepeltük az Adecco IT Academy fennállásának 1. évfordulóját.

Az előadás felvezetőjében Spiller László az Adecco vezető tanácsadója hangsúlyozta, hogy már az első összejövetelek alkalmával sikerült olyan szaktekintélyeket felkérni, akik a hazai IT világ elitjébe tartoznak. Ilyen volt például Smulovics Péter, a Morgan Stanley részéről, aki nyitóelőadásában a banki alkalmazások működési alapjaiba nyújtott betekintést.

Októberi előadónk, Strén András a Microsoft Magyarország partner menedzsere a Microsoft Dynamics AX 2012 innovatív világába vezette be a hallgatóságot, izgalmas hangeffektekkel és videókkal felvértezett touch screen alapú prezentációjában.

András hangsúlyozta, hogy a magyar piac gazdasági szempontból nagymértékben ki van téve a hektikus változásoknak. Eddig azt mondtuk, hogy a „változás állandó”, de ma már inkább az a jellemző, hogy „a változás fokozódik”, ezért egy-egy igényre gyors informatikai megoldást kell nyújtani.

Az üzleti környezetre jellemző, hogy több csatornán ömlik ránk az információ és ezt nem mindig tudjuk hatékonyan kezelni. A jelenleg működő ERP rendszereknek általában magas a birtoklási költségük és sokszor nem felelnek meg a kihívásoknak, az upgrade ciklusok kitolódnak, a használati idejük pedig elnyúlik. Ezek miatt a meglévő szinergiákat nem tudjuk kihasználni.

Az előadó kiemelte, hogy manapság a hangsúly a social media alapú kollaborációra helyeződik át, hiszen lassan felnő egy olyan generáció, amely a közösségi médiát élete szerves részének tekintik, email helyett taggel, lájkol, kommentel, csetel, videokonferenciát használ. A vállalatirányítási felhasználói kézikönyv helyett csak a bekapcsoló gombot keresni, mint egy okos telefonnál. Érdekességként kiemelte, hogy ma már az emberek kétharmada a FaceBook-on bejelöli barátként főnökét. Az üzletnek tehát ki kell használnia a közösségi oldalakban rejlő energiát.

A Microsoft értelmezésben a felhő alapú szolgáltatás több mint egy egyszerű üzemeltetési opció, azt jelenti, hogy az ERP-t összekapcsolják azokkal a szolgáltatásokkal, amelyeket az emberek mindennap használnak, annak érdekében, hogy a dinamikusan változó gazdasági környezetben „tervezni lehessen a tervezhetetlent”. Egy-egy új felhő alapú üzleti funkciót gyorsan be lehet kötni a vállalatirányítási rendszer működésébe. Az üzleti folyamatok gyors változását ma már nem lehet mindig a régi ERP rendszerekben egyedi fejlesztésekkel nyomon követni, tehát annak érdekében, hogy ne kelljen folyton költséges fejlesztéseket finanszírozni, a Microsoft egy új ERP modellt alkotott, amely képes grafikus felületeken munkafolyamat tervezésre, szervezeti struktúrák gyors változtatására egy programsor begépelése nélkül.

A Microsoft Dynamics AX, a mindenki számára ismerős vállalati szerepkörönként testreszabott felhasználói felületeinek köszönhetően egységes, nagyon gyorsan használatba vehető rendszert biztosít. Mindegy, hogy éppen Outlook-ban, vagy akár Excel-ben vagy Dynamics AX-ben dolgozunk, ugyanazt a központi vállaltirányítási rendszert használjuk. Így valós időben tudjuk például a megszokott Excel-ben a közös költségvetés tervezési munkát végezni a nélkül, hogy folyamatosan helyi mentésű, strukturálatlan táblázathalmazokat és verziókat kelljen egymásnak küldözgetnünk, majd ezeket visszatöltenünk a vállalatirányítási rendszerünkbe.

Az előadó egy kiskereskedelmi (retail) példán keresztül szemléltette a Microsoft Dymanics AX for Retail nyújtotta lehetőségeket, hiszen ez egy olyan dinamikusan változó környezet, ahol a piaci előny kifejezetten a gyorsaságon és egységes kommunikáción múlik. A legérdekesebb rész talán az volt, ahol a változó vevői igények  alapján valós időben képes a Microsoft megoldás különböző értékesítési csatornák részére dinamikus eCommerce felületeket generálni, így párhuzamosan kezeli a boltba betérő érdeklődőket, és a mobiltelefonon kereső potenciális vásárlókat, vagy éppen a webes felületen vagy a facebook-on keresőket. Ennek az öntanuló rendszernek a nagy előnye, hogy nincs szükség folyamatosan webes fejlesztői csapatra, teljesen automatikusan a Dynamics AX valós idejű adataival dolgozik, létrehozva egy a kampánytervezéstől a végrehajtásig terjedő egységes rendszert, mely magába foglalja a központi kereskedelem vezérlési, a bolt vezérlési és a kassza funkciókat is, mely segítségével a kereskedelmi stratégiánkat nagyon gyorsan ki tudjuk tenni a field-re.

Az előadás végén munkaerő piaci trendekről volt szó, ahol Strén András felhívta figyelmet, hogy jelenleg a Microsoft Dynamics AX szakértők és fejlesztők nagyon keresettek, ezért azoknak a szakembereknek, akik erős ERP alapokkal rendelkeznek érdemes magukat ebbe az irányba tovább képezni. Ezt Spiller László az Adecco részéről csak megerősíteni tudta és jelezte, hogy bizonyos pozícióknál, például funkcionális konzulensi területen már engedményekre is készek az ügyfelek, tehát olyanok is jelentkezhetnek, akik például Oracle vagy SAP technológiákban jártasak, a munkaadók pedig belső tanfolyamokon keresztül tanítják meg azokat a skill-eket, amelyeket majd nemzetközi projektekben kell hasznosítani.

Az 2012. októberi Adecco IT Academy előadás olyan sikeres volt, hogy már közvetlenül az előadás után több jelentkezést regisztráltunk a 2013-as februári előadásunkra, amit terveink szerint ismét egyik nagy nemzetközi partnerünk tanácsadója fog tartani a storage és backup technológiák újdonságai témakörben.

Hírdetés

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s